Niniejszy dokument określa warunki gwarancji dla osób korzystających z usług Serwisu komputerowego Stream PC, który jest własnością firmy Streamlined Sp. z o.o., zwanego dalej Serwis.

Wyróżnia się dwa rodzaje gwarancji: gwarancja na naprawę (usługę) oraz gwarancja na sprzęt (np. podzespoły).

W przypadku montowanych nowych części, gwarancja na sprzęt – podzespoły – jest najczęściej dłuższa. Serwis służy wówczas pomocą w pośredniczeniu, aby usunąć usterkę sprzętową, która się w tym okresie pojawiła.

I. Gwarancja na naprawę (usługę)

  1. Zwyczajowo na naprawy Serwis udziela 1-miesięcznej gwarancji rozruchowej. Wydłużenie okresu gwarancyjnego jest możliwe za dodatkową opłatą ustalaną indywidualnie.
  2. Serwis nie gwarantuje prawidłowego działania sprzętu powyżej tego okresu (zwłaszcza w przypadku urządzeń starszych niż 5 lat), gdyż prawidłowe działanie sprzętu zależy od wielu złożonych i niezależnych czynników zewnętrznych (np. degradacja podzespołów, wadliwe samoczynne aktualizacje sprzętowe i inne). Serwis dołoży starań, by sprzęt działał jak najdłużej pod warunkiem poprawnej eksploatacji przez Klienta lub Użytkownika.
  3. Naprawy gwarancyjne realizowane są w terminie od 7 do maksymalnie 90 dni liczonych od momentu otrzymania zgłoszenia. Jeśli usunięcie usterki zajmie dłużej niż ten okres, Klient jest informowany o tym fakcie i przysługuje mu prawo do zwrotu kosztów. Jeśli zaistniała usterka ujawniła się w okresie gwarancji serwisowej, Klientowi przysługuje prawo do nieodpłatnej naprawy urządzenia. Jeśli naprawa jest niewykonalna lub jej koszt przewyższa wartość urządzenia, Klientowi przysługuje prawo do zwrotu poniesionych kosztów.
  4. Wyjątkiem wyłączonym ze standardowej procedury gwarancyjnej są naprawy, odnośnie których Klient został poinformowany, że niosą za sobą ryzyko ponownego wystąpienia danej usterki (np. naprawy płyt głównych typu reballing lub reflow), a które wystąpiły po ustalonym okresie gwarancji na naprawę (jeśli został ustalony)
  5. Pełny okres gwarancji jest uwzględniony na fakturze zakupu lub na Protokole czynności serwisowych. Serwis dokonuje własnych zapisków w systemie wewnętrznym co do udzielanych  gwarancji oraz pochodzenia używanych podzespołów i oprogramowania.
  6. Uszkodzenia mechaniczne oraz usterki w postaci zalania (wodą lub inną cieczą) sprzętu komputerowego lub innego używania go niezgodnie z przeznaczeniem mogą być powodem nieuznania reklamacji i unieważnienia gwarancji. Wlicza się w to również pracę sprzętu w niesprzyjających i nieodpowiednich warunkach (jeśli dojdzie np. do przegrzania sprzętu z winy użytkownika).
  7. Klient, korzystając z usług Serwisu lub korzystając z naprawy gwarancyjnej, ma obowiązek poświadczyć, że nie zataił żadnych znanych mu usterek (np. zalanie sprzętu, upadki, uszkodzenia mechaniczne), o których wiedza może być kluczowa dla sposobu przeprowadzenia serwisu. Jeśli sprzęt był poddany w przeszłości tego rodzaju (lub innej) niepoprawnej eksploatacji i jej następstwa uwidocznią się podczas przeprowadzania naprawy lub później, Serwis nie odpowiada za powstałe w ten sposób uszkodzenia.
  8. Klient ma obowiązek sprawdzić prawidłowość działania sprzętu maksymalnie w przeciągu 5 dni od odebrania go po dokonaniu naprawy i zgłosić ewentualne zastrzeżenia w tym okresie. Serwis ma prawo nie uznać reklamacji dotyczącej naprawy jeśli została ona zgłoszona po upływie 5 dni roboczych od odebrania sprzętu.
  9. Jeśli przekazywany do Serwisu sprzęt jest na gwarancji innego sklepu, dostawcy lub producenta sprzętu, ingerencja ze strony Serwisu może wiązać się z jej unieważnieniem.
  10. Na serwisowane komputery montowane są plomby gwarancyjne Serwisu zapobiegające ingerencji we wnętrze urządzenia przez osoby trzecie, których naruszenie może być podstawą do unieważnienia gwarancji.

II. Gwarancja na części, laptopy poleasingowe oraz oprogramowanie.
Pośrednictwo w reklamacji

  1. Serwis nie jest wytwórcą używanego sprzętu elektronicznego i korzysta z usług dystrybutorów, którzy posiadają własne warunki i procedury reklamacyjne (przy czym procedura reklamacyjna może być również zgłoszona bezpośrednio do producenta sprzętu, który może posiadać również własne warunki gwarancyjne). W przypadku otrzymania zgłoszenia, Serwis podejmuje działania na zasadzie pośredniczenia na polecenie Klienta w dokonaniu reklamacji lub wymiany towaru na wolny od wad. Okresy oraz szczegółowe warunki gwarancji zakupionego sprzętu warunkują pośredni sprzedawcy i producenci podzespołów elektronicznych, z których usług korzysta Serwis.
  2. Klient ma prawo do wiedzy odnośnie tego, kto jest bezpośrednim Gwarantem zapewniającym prawidłowe działanie danego sprzętu oraz jaki jest czas trwania gwarancji.
  3. Warunki gwarancji na laptopy poleasingowe są zależne od dystrybutora danego sprzętu. Klient na prośbę może otrzymać zakres, warunki gwarancji oraz dane kontaktowe serwisu dystrybutora razem z nabytym sprzętem. Serwis Stream PC służy pomocą w celu dokonania naprawy gwarancyjnej w serwisie dystrybutora na zasadzie pośrednictwa w razie pojawienia się takiej potrzeby.
  4. Na części wykorzystywane podczas naprawy (np. dyski HDD i SSD, pamięci RAM, procesory) obowiązuje gwarancja od 1 miesiąca do 3 lat (w zależności od ich rodzaju) – w przypadku zauważenia nieprawidłowości w działaniu sprzętu, prosimy o kontakt.
  5. Jeśli części komputerowe zostały poddane niepoprawnej eksploatacji, na przykład pracy w niesprzyjających warunkach (wskutek czego np. dojdzie do ich przegrzania) lub doznają uszkodzeń mechanicznych (w przypadku dysków talerzowych – upadków lub wstrząsów), gwarancja może zostać unieważniona. Unieważnienie ma miejsce również w przypadku usterek z winy użytkownika lub osób trzecich w postaci narażenia wrażliwych części elektronicznych na kontakt z wodą lub inną cieczą.
  6. Gwarancja na dyski nie obejmuje danych – w celu zapewnienia ich bezpieczeństwa, zaleca się regularne wykonywanie kopii zapasowych na zewnętrznych nośnikach, najlepiej w różnych lokalizacjach – zgodnie z zasadą 3-2-1.
  7. Serwis nie odpowiada za legalność instalowanego na polecenie Klienta oprogramowania
  8. Pełny okres gwarancji jest uwzględniony na fakturze zakupu lub na Protokole czynności serwisowych. Serwis dokonuje własnych zapisków w systemie wewnętrznym co do udzielanych  gwarancji oraz pochodzenia używanych podzespołów i oprogramowania.
  9. Za prawidłowość działania instalowanych i konfigurowanych przez Serwis na polecenie Klienta programów odpowiadają ich należyci producenci:

9a. Za działanie systemu operacyjnego (za pomocą którego odbywa się wydawanie poleceń przetwarzanych przez sprzęt komputerowy), odpowiada jego producent (w przypadku systemu Windows® jest nim firma Microsoft Corporation®). Producent dostarcza rozwiązania w postaci sterowników czy oprogramowania układowego w sposób zautomatyzowany, np. zgodnie z planem narzuconym przez narzędzie Windows Update. Aktualizacje te są dostarczane w sposób zautomatyzowany, bez udziału użytkownika, oraz mogą wpływać negatywnie na sprawność i działanie sprzętu komputerowego w skrajnych przypadkach.

9b. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawne działanie programów, które mogłoby pojawić się wskutek wadliwych aktualizacji lub samoczynnej dezintegracji bazy danych konfiguracyjnych danego programu (w tym programów do kopii zapasowych). Usterki czy problemy z dostępem do danych z powodu awarii sprzętowych, jak i wirusów czy innego rodzaju szkodliwego oprogramowania, nie stanowią odpowiedzialności Serwisu.

9c. Serwis gwarantuje dołożenie należytej staranności przy dokonywaniu czynności leżących w zakresie jego prac i obowiązków.

 

III. Sposób zgłaszania reklamacji

  1. Reklamacje co do wykonanego serwisu, montowanych podzespołów lub innych części – z uwzględnieniem warunków określonych w niniejszym dokumencie – można zgłaszać drogą mailową pod adresem reklamacje@streampc.pl. W wiadomości proszę zawrzeć opis oraz moment wystąpienia zdarzenia/problemu oraz czy wystąpił on jednorazowo czy wielokrotnie, model sprzętu oraz swoje dane kontaktowe.
  2. Za realizację lub pośrednictwo w reklamacji odpowiada firma Streamlined Sp. z o.o., NIP 9512484112, z siedzibą w Warszawie. Maksymalny czas odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne wynosi do 14 dni. W razie nieuzyskania odpowiedzi w tym czasie, prosimy o kontakt telefoniczny lub drogą pocztową.